~WELCOME~


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Pages

Rabu, 7 April 2010

~SaKuRa~

Tadi saye ade bukak facebook sorang nie...
maybe die study kat jepun....
saye tgk photo die....dalam album photo die ade photo bunge sakura....
sakura merupekan bunge favourite saye...
saye suke sgt2 dgn bunge sakura..x taw knp....tapi saye tertarik sgt2 tgk bunge sakura...
lepas jea bukak facebook die n tgk photo bunge sakura die..tibe2 plak nak citer psl bunge sakura...^_^

Tak lame lagi masuk bulan 5. Jika diingat bulan 5 di Jepun ialah musim bunga. Musim bunga sakura berkembang. Bunga sakura ini ialah bunga yg hanya kembang mekar sekali sahaja sepanjang tahun dan selepas 7 ke 10 hari ianya akan gugur ke bumi. Sangat singkat waktunya.

Di sini saya ingin menceritakan perihal bunga sakura yg menjadi kunci semangat orang Jepun. Sebenarnya hidup kita ini diibaratkan seperti bunga sakura. Hidup yg sangat singkat. Oleh itu jadilah seperti bunga sakura yg berkembang dengan mekarnya sehingga tiba masanya ia gugur jatuh ke bumi.
Seharusnya hikmah di sebalik kebesaran Allah yg ditunjukkan dengan bunga sakura ni kita sama2 sedar. Bahawa hidup kita di muka bumi ini sangat singkat. dan seharusnya kita manfaatkan hidup yg singkat ini dengan sebaik2nya. Jadilah sebaik2 insan yg berguna kepada keluarga kita agama kita dan negara kita.
Ingatlah pesan saya, hiduplah kita di muka bumi ini mengikut resam bunga sakura, berkembang mekar semekar2nya sebelum jatuh ke bumi. Hidup ini singkat. Hidup ini hanya tempat persinggahan dari alam roh hingga kita tiba ke kehidupan di alam yg kekal abadi

Nie photo2 yg saye amik dari facebook seseorang tu...
sweet sgt2....











impian saye suatu hari nnt nak g jepun mase musim bunge
sbb saye nak tgk bunge sakura.....
mudah-mudahan tercapai....
hihihihihi
^_^

1 ulasan:

  1. menarik blogg kamu nie..huhu..suke sakura puye bunga..saya lak suke tgok citer card captor sakura.huhu..skrg dh xtgok dh..heheh..

    BalasPadam